Skolas soma 2023./2024.

Filma „Elpot zem ūdens”

6.decembrī  7.-9.klases skolēni devās uz Madonas kinoteātri, lai kopā ar citu novada skolu jauniešiem noskatītos režisora Ronalda Mežmača filmu „Elpot zem ūdens” ar Kasparu Dumburu galvenajā lomā.

Filmas scenārijs balstīts uz patiesiem tēliem un notikumiem, tomēr tas nav viena konkrēta cilvēka stāsts, bet gan situāciju, ar kurām sastopas atkarīgie, kopums. Režisors norāda, ka vēlējies sasniegt pēc iespējas plašāku sabiedrības daļu un nodot vēstījumu, ka atveseļošanās no narkomānijas slimības ir iespējama, un tas, kurš uzsāks šo ceļu, piedzīvos lietas, kuras nespēja iztēloties pat vispārdrošākajos sapņos.

Kādas pārdomas raisīja filma mūsu jauniešos?

9.klase

  • Man galvenā varoņa dzīve likās neinteresanta un bīstama. Filma iemācīja, ka narkomāna dzīve ir grūta un risku pilna. Filma man patika.
  • Man šī filma īpaši neinteresēja, jo viss, par ko filmā bija runa, bija narkotikas.
  • Filma lika saprast, ka dzīve, lietojot narkotikas, nav viegla. Mazāk problēmu būs tad, ja vienkārši atrodi darbu un godīgu pelni sev iztiku.
  • Man patika šī filma, jo es gribēju zināt, kā narkomāni dzīvo savu dzīvi. Iesaku arī citiem noskatīties.
  • Man patika, ka parādīja, kāda ir dzīve cilvēkam, kas visu laiku lieto. Es nesapratu, kāpēc viņš nelūdza palīdzību, bet, lai iegūtu naudu, nodarbojās ar narkotiku tirgošanu. Es gaidīju citādākas beigas, piemēram, tiktu parādīts, kā izvēršas Raita un oficiantes attiecības, gribējās zināt, kas notika ar Janas meitiņu, kā arī to, vai Raiti atrada cilvēki, kam viņš nozaga naudu un narkotikas.
  • Filma stāsta, kā rodas atkarība no narkotiskajām vielām un kā to atmest. Parādīts, ka labāk narkomānam neuzticēt savu bērnu, jo tas ir bīstami. Filma bija interesanta.
  • Filmas sižetu varēja labāku izdomāt, jo pārāk garlaicīga bija filma. Nesaprotu sievieti, kura atstāja savu bērnu ar narkomānu.
  • Filma lika aizdomāties, cik gan ir garlaicīga narkomāna dzīve, kā arī parādīja, kas vīrietim bija svarīgāks. Sākumā īsti nesapratu filmu, bet, kad jau sāku iedziļināties, tad sapratu. Filma parādīja, kādu dzīvi nevajadzētu dzīvot.
  • Filma rāda, cik zemu cilvēks var krist un cik daudz problēmu jāpārdzīvo, bet, neskatoties uz to visu, ir iespēja sākt jaunu dzīvi.
  • Man filma likās diezgan garlaicīga, jo nebija nekādu īpašu brīžu un gandrīz visa filma bija klusa un neviens īsti nerunāja. Aktieris, kas bija galvenajā lomā, it īpaši nepatika.
  • Ļoti atšķirīga filma no citām. Man šķiet, ka tā ir viena no retajām, kurā viss attēlots reālistiski. Man nelikās ļoti interesanti, taču bija tāpat vērts uztvert domu un noskatīties filmu.
  • Tā filma parādīja to, ka narkomāniem vispār nav nekādas dzīves, un to, ka tu pats sevi un citus velc zem ūdens. Lai kā arī censtos, nav viegli sākt dzīvi no jauna.

8.klase

  • Man šī filma patika, jo varēja saprast dažādas svarīgas lietas. Dzīvi nevar atrisināt, lietojot narkotikas. Savu dzīvi vari atrisināt tikai tu pats.
  • Manuprāt, šī filma bija ļoti laba, jo sapratu, ka ar narkotikām dzīvē nekur netiksi, tikai sev dzīvi sabojāsi.
  • Filma lika padomāt par to, vai tiešām man dzīvē vajadzīgas šīs sliktās lietas, sliktās sekmes. Labprāt šo filmu noskatītos vēlreiz.
  • Manuprāt, šī filma pamāca, kāpēc nevajag būt par narkomānu un pārdot narkotikas. Tā pamāca, kas var notikt, ja aplaupa narkomānus, kā sit un piedauza par mazāko daudzumu.
  • Filma lika saprast, ka narkotikas un citas pareibinošas vielas nav risinājums nekam. Tā ir tikai 5 minūšu bauda, ko sniedz narkotikas. Filmā varēja redzēt, kas var notikt, ja diendienā lieto narkotikas. Es sapratu, ka bez apriebjošām vielām arī ir interesanta dzīve, jo tu skaties uz visu savādāk, ne ar vienaldzību. Narkotikas nav risinājums nekam, tikai vienas problēmas.
  • Man ļoti patika šī filma, jo es iemācījos, ka vieglas naudas dzīvē nav. Problēmas nepazūd, ja ieto narkotikas. Man patika, ka varonis, kuram pašam bija tika daudz problēmu, vēl rūpējās par meiteni.
  • Man filma iemācīja, ka viegla nauda dzīvē nepastāv.
  • Es sapratu, ka Raitis gribēja dabūt naudu un lietot tālāk, bet viņš visu zaudēja un aizgāja pie drauga. Man patika, ka viņš izglāba meitenīti no tie puišiem un nogādāja slimnīcā. Nepatika tas, ka Raitis ņēma līdzi meitenīti uz klubu un pie drauga, kur viņi lietoja, tas nav pareizi. Nevajag lietot, lai būtu laimīgs.

7.klase

  • Manuprāt, tas ir briesmīgi, ka kāda dzīve var būt tik briesmīga. Man filmas pusē palika slikti no visa, kas tur notika.
  • Filma man likās nepārdomāta un nepabeigta. Īsti nevarēju uztvert domu, kāpēc šī filma taisīta. Tomēr, kad palika garlaicīgi, tad notika kaut kas, kas ieinteresēja.
  • Filma patika, jo bija pamācoša.
  • Fila nebija labākā, bet brīžos arī bija laba. Nepatika, ka kinoteātrī bija citu skolu skolēni, kas visu laiku runāja un neapklusa, tas loti kaitināja.
  • Man filma patika, taču dažas lietas līdz galam neizpratu. Filmu bija vērts redzēt, jo tā var iemācīties, ko nevajag darīt.
  • Filma bija interesanta, bet beigas īsti nesapratu. Ļoti nepatika tā vide, kas tika rādīta filmā.
  • Filma parādīja, kādu dzīvi es nekad nevēlētos dzīvot un kādu nenovēlētu citiem.
  • Filma lika aizdomāties par narkotiku atkarību. Uzreiz domāju, ka pati nekad tā nedarīšu.

 

Apkopoja Daina Briede


Izzinoša nodarbība Madonas novadpētniecības un mākslas muzejā

15.novembrī 1.-4.klašu skolēni devās uz Madonas novadpētniecības un mākslas muzeja organizēto aktivitāti “Latvijas nedēļa Madonas muzejā”.

Vispirms muzeja gids iepazīstināja ar Latvijas karoga stāstu, rādīja rūpīgi glabātos karogus, kuri bija pārcietuši nebrīves gadus.

Ar lielu interesi skolēni vēroja un klausījās stāstu par ordeņiem. Īpašs bija   Lāčplēša Kara ordenis, kam līdzās atradās milzīga izmēra godaraksts.

Latvijas valsts simbolus, ievērojamus kultūrvēstures objektus  skolēni iepazina radošās spēlēs – puzles salikšana, atmiņu spēlē, kultūvēsturisko objektu atpazīšana.  Spēles tika organizētas starp komandām. Katrai komandai Latvijas kartē starp daudziem kultūrvēstures objektu attēliem  pēc īsa stāstījuma bija jāatrod īstais. Komandas cīnījās līdzvērtīgi un guva gandarījumu. Daudzi objekti bija mums nezināmi, bet, uzmanīgi vērojot, tos atpazinām.

Pirmā klase muzeju apmeklēja  pirmo reizi. Ar patīkamiem iespaidiem, jaunām zināšanām devāmies atpakaļ uz skolu.

                                                                                                   1.klases audzinātāja Rigonda Pinka

 


Īstenība un ilūzija

29.septembrī Bērzaune pamatskolas saimē jautrības un pārsteigumu noskaņu ienesa iluzionists Robijs Trankalis, kas programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros  viesojoties pie mums ar  performanci–nodarbību “Ilūzija kā īstenība”.

Mākslinieka sagatavotajā priekšnesumā galveno lomu spēlēja roku veiklība, daži burvju rīki un pārbaudīti psiholoģiskie paņēmieni.

Sākumskolas skolēni ar aizrautību vēroja degošo maku, maģiskās bumbiņas, balonu suņuku un lielisko tualetes papīra rulli Timiju.

Vecāko klašu skolēni, kas gandrīz visus trikus jau esot redzējuši internetā,  varēja novērtēt, kā mākslinieks strādā ar publiku, veidojot asprātīgus dialogus, iemidzinot skatītāju modrību,  izvēloties un iesaistot “brīvprātīgos” palīgus.

Daina Briede